Synchronizácia skladov
Čo doplnok umožní?
- Prepojiť hlavné a vedľajšie sklady e-shopu medzi ďalšími Shoptet obchodmi
- Odčítať a pridávať skladové zásoby v reálnom čase
- Synchronizovať zmeny pod 1 minútu!
Máte jeden centrálny sklad a dva alebo tri e-shopy? Máte synchronizované zobrazovanie počtu kusov na sklade tak, aby to vždy sedelo? S týmto napojením zvládnete zobrazovať totožné skladové zásoby na všetkých e-shopoch v reálnom čase.
Doplnok využijete i na prepojenie e-shopov v zahraničí (napr. .cz .sk a .com) medzi sebou, alebo napríklad pre mikro e-shopy.
Vlastnosti Synchronizácie skladov
Svoje existujúce sklady prepojíte pomocou doplnku Synchronizácia skladov SKLAD 2.0. Môžete spárovať aj nový sklad jeho pridaním.
Samotná synchronizácia funguje nielen odpočítaním objednávky, ale aj v administračnej časti e-shopu. Ak teda budete chcieť naskladniť nový tovar, stačí vždy na jeden obchod, zmeny sa potom prejavia na ďalšie e-shopy v rádoch sekúnd.
! Napojenie je potrebné zakúpiť pre každý e-shop zvlášť. Ak teda máte obchody dva, budete potrebovať dva doplnky.
Skontrolujte si tiež, či máte aktívny doplnok Skladové hospodárstvo, ktorý je nutný pre správne fungovanie Synchronizácie skladov.
Obmedzenia a vlastnosti doplnku
- Doplnok synchronizuje celkové stavy skladov, ale nepracuje so skladovými nárokmi.
- Každý sklad môže byť len v jednej synchronizácii.
- Všetky e-shopy v synchronizácii musia byť funkčné. Ak jeden e-shop neodpovedá, synchronizácia neprebieha, aby sa nesynchronizovali nekompletné údaje.
- Existujúcu synchronizáciu nie je možné upraviť (nie je možné pridať alebo odobrať e-shop. Je potrebné existujúcu synchronizáciu vymazať a vytvoriť novú).
- Každý sklad môže byť len v jednej synchronizácii.
- Doplnok synchronizuje produkty podľa ich kódov. Ak nemáte produkty rovnako označené, nebudú sa synchronizovať.
- Doplnok nezakladá produkty, ktoré na niektorom e-shope neexistujú.
- Nové produkty je potrebné najskôr založiť na všetkých e-shopoch so skladom 0 ks a až následne ich naskladniť na niektorom e-shope.
- Zmazanie produktu na jednom z e-shopov znamená jeho vyskladnenie na nulu. Táto zmena sa potom synchronizuje na ostatné e-shopy.
Prečo si vybrať tento doplnok?
Synchronizácia skladov zaistí spoľahlivý prenos informácií o zásobách tovaru medzi vašimi skladmi v rádoch niekoľkých sekúnd. A nejde iba o situáciu, keď máte pre svoj e-shop viac ako jeden sklad. Synchronizácia skladov pre Vás bude veľmi užitočná aj v týchto prípadoch:
- Ak sa rozhodnete expandovať do zahraničia a prepojiť cudzojazyčné obchody
- Chcete založiť ďalší e-shop s rovnakým sortimentom - ale tento shop bude mať iný názov
- Ak máte pre svoj hlavný e-shop špecializované mikro e-shopy s výberom tovaru z toho hlavného
Ako doplnok používať?
Po nastavení úvodnej synchronizácie sa držte týchto dvoch jednoduchých pravidiel:
- Nové produkty pridávajte najskôr na východiskový sklad s aktuálnym množstvom (okrem 0 ks). Potom s ľubovoľným množstvom (opäť okrem 0 ks) na vedľajšie e-shopy. Akonáhle synchronizácia zaznamená nový produkt, natiahne si množstvo z východiskového e-shopu.
Prečo nemôžem pridávať produkty s množstvom 0 ks?
SKLAD 2.0 synchronizuje zásoby na základe skladovej karty, ktorú nájdete v detaile produktu. Ak produkt založíte s 0 ks, na skladovej karte sa žiadny záznam nevytvorí a my sa o ňom cez API nedozvieme. Ak aj napriek tomu chcete synchronizovať produkty, ktoré majú stav skladu 0 ks, založte ich najskôr s iným množstvom. Potom môžete stav vrátiť späť na 0 ks. Do budúcna plánujeme túto funkciu upraviť.
- Súčasné produkty – môžete naskladňovať na akýkoľvek e-shop, zmeny sa prejavia na ostatných napojených obchodoch. Odporúčame sa však držať opäť východiskového e-shopu.
Známé obmedzenia
Mazanie produktov a ich opätovné vytvorenie
Pri produktoch, ktoré sa rozhodnete zmazať a následne pod rovnakým kódom vytvoriť, je nutné dodržať postup popísaný nižšie. V opačnom prípade sa skladové množstvo novovytvoreného produktu naviaže na históriu predchádzajúceho produktu.
- Odstráňte produkt na všetkých synchronizovaných e-shopoch
- Nové produkty s rovnakým kódom zakladajte najskôr po 2 hodinách. Dlhý interval je daný technickým obmedzením Shoptet API, ktoré zatiaľ neumožňuje detegovať mazané produkty flexibilnejšie.