Skladové hospodárstvo
Čo doplnok umožní?
- Nastaviť a sledovať skladové zásoby produktu
- Mať prehľad o tom, čo dochádza a je potrebné objednať
- Tvoriť exporty pre dodávateľov
- Prehľadné skladové karty
- Nastaviť inteligentné správanie tovaru pri jeho vypredaní a nedostupnosti (pozastaviť predaj, či povoliť objednanie do mínusu).
- Tvoriť inventúry vrátane ich archivácie alebo rýchlych úprav
- Hromadné naskladňovanie produktov pomocou čítačky čiarových kódov
- Spravovať viac skladov a tie ponúkať aj ako výdajne pre osobný odber
- Zadať ku každému produktu jeho pozíciu na sklade a tieto pozície prepisovať aj do tlačenej objednávky
Majte perfektný prehľad o svojom sklade. Vždy sa oplatí presne vedieť, koľko máte v sklade tovaru a tiež koľko vám v ňom leží peňazí. Vďaka tomu sa budete môcť lepšie rozhodovať, ktoré produkty potrebujete naskladniť, ktoré by bolo dobré naopak vypredať a čo si postrážiť. Tovar môžete hromadne naskladňovať pomocou čítačky čiarových kódov. Čítačku využite aj pri kompletizácii objednávky. Tiež môžete vytvárať inventúry a spravovať viac skladov. Vytvoríte aj export tovaru, ktorý dochádza a ľahšie ho tak objednáte u dodávateľa.
Základné vlastnosti Skladového hospodárstva
Nastavenie skladu
V doplnku Skladové hospodárstvo si môžete nastaviť, či sa má návštevníkom vášho e-shopu zobrazovať, koľko kusov produktu je na sklade. Zároveň si určíte, čo sa má stať, keď sa produkt vypredá. Chcete ho skryť úplne alebo si zákazník bude môcť tovar predobjednať? Nastavte si všetko ohľadom dostupnosti produktov a ich viditeľnosti pre zákazníkov.
Skladové nároky
Skladové nároky ukazujú, koľko kusov, ktorého tovaru máte v založených objednávkach. Máte prehľad, ktorý tovar je síce ešte na sklade, ale chystá sa ho opustiť a poputuje k zákazníkovi. Vďaka tejto funkcii môžete vykonávať inventúru a robiť prehľadné inventúrne súpisy aj v situácii, keď existujú rozpracované objednávky. Podrobnejšie informácie nájdete v článku Skladové nároky.
Stav skladu
Vďaka prehľadu o stave skladu vidíte, koľko financií máte v jednotlivých produktoch a koľko máte celkovo peňazí v sklade. Máte vždy prehľad o tom, ktorých produktov je dostatok a u ktorý je podstav. Ľahko na 2 kliknutia vytvoríte export s informáciami pre dodávateľov, čo urýchli nákup nového tovaru.
Na záložke História potom nájdete kompletný prehľad pohybu skladových zásob. Jasne vidíte, ktorý užívateľ, či ktorá funkcia zmenu skladu vykonala. Vidíte presne, kedy k zmene došlo.
Inventúra
Inventúru, teda zistenie skutočného stavu majetku a záväzkov k určitému dňu, je potreba podľa zákona o účtovníctve vykonávať minimálne raz za rok. Vytvorenú inventúru môžete i archivovať. Produkty pre inventúru môžete filtrovať a rozdeliť ich do súpisu položiek podľa kategórií, dostupnosti či značiek. Viac informácií nájdete v článku Inventúra.
Viac skladov
Ak máte napríklad viac predajní, pre e-shop si môžete nastaviť aj viac skladov. Zákazníkom tak môžete ponúknuť širšie možnosti osobného odberu, ak sklady nastavíte ako výdajné miesta. Ako na to, nájdete v článku Viac skladov.
Naskladnenie
Funkcia naskladnenie uľahčuje príjem nového tovaru. Táto funkcia vám ušetrí čas hlavne v kombinácii s použitím čítačky. Máte okamžite prehľad, ktoré objednávky vyžadujú novonaskladnený tovar, čo veľmi urýchli ich kompletizáciu.
V prípade naskladnenia s pomocou čítačky stačí načítať EAN kód. Čítačku nainštalujte na váš počítač, a to je všetko. E-shop nainštalovanú čítačku sám rozpozná.
Pri príjme tovaru máte možnosť zadať číslo dokladu. To sa prenesie aj na skladovú kartu produktu. Údaje o dátume naskladnení a kód dokladu sa prepisujú aj do loga skladu. Vďaka tomu budete mať nad produktmi lepší prehľad a vždy presne dohľadáte, koľko ste oproti danému dokladu naskladnili produktov.
Kompletizácia objednávok
Každú z objednávok je tiež možné kompletovať, teda označiť, že výrobky do objednávky máte prichystané. Kompletovať môžete buď priamo z naskladnenia alebo pomocou filtrov a čítačky. Ako na to, zistíte v texte o kompletizácii.
Pre kompletizáciu z naskladnenia je potrebné mať aktivovanú funkciu Skladových nárokov. Tá vám zaistí, že počas naskladnenia hneď vidíte čísla objednávok, v ktorých je tovar nárokovaný. Vďaka tomu môžete ísť tieto objednávky hneď po naskladnení kompletovať.
Pozícia produktu v sklade
Na detaile produktu aj varianty môžete určiť pozíciu tovaru v sklade. Ak máte viac skladov, môžete si určiť pozíciu pre každý z nich. Pozíciu môžete zadávať napríklad v tvare 2R / 5P, čo by znamenalo druhý regál a piata polica. Zároveň pozíciu produktu uvidíte vždy na detaile objednávky, v kompletizácii a na expedičnom liste.
Prečo si vybrať práve tento doplnok?
Ak hľadáte prehľadný nástroj na správu skladu, práve ste ho našli. Ovládanie nie je zložité a doplnok Skladové hospodárstvo vám poskytuje veľa možností pre administratívnu organizáciu skladových zásob. Ponúka prehľadné skladové karty, tvorbu inventúrnych súpisov, nastavenie skladu na úrovni produktov aj hromadné, sledovanie pohybu skladových zásob a ďalšie užitočné funkcie.
Pre koho je doplnok určený?
Doplnok Skladové hospodárstvo ocenia všetci e-shopári, ktorí chcú mať prehľad o pohybe tovaru na sklade priamo v administrácii svojho e-shopu.
Zároveň je to odrazový mostík pre doplnok Synchronizácia skladov. Ten využijete, ak plánujete expanziu do zahraničia alebo napríklad chcete zo svojho hlavného skladu dodávať do ďalších e-shopov.
Ďalším naviazaným doplnkom je napríklad aj Stráženie skladu.