Súvisiace produkty
Čo doplnok umožní?
- Nástroj na navyšovanie hodnoty objednávky
- Automatické zobrazovanie tovaru, ktorý vybraný produkt logicky dopĺňajú
- Jednoduché nastavovanie
- Súvisiace produkty sa môžu navzájom párovať, stačí ich teda nastaviť len u jedného z nich, ale nie je to podmienka
Uvažujete nad otázkou, ako navyšovať hodnotu objednávky? Ak áno, potom ste tu správne a jedným z riešení pre vás je doplnok Súvisiace produkty. Vďaka nemu dokážete na detaile produktu, a ak máte aktívny doplnok Rozšírená objednávka, tak aj v medzikroku nákupu a v prvom kroku objednávky správne odporučiť také produkty, ktoré spolu naozaj súvisia. Napríklad na detaile modrého trička Nike môžete odporučiť modré tenisky a krátke nohavice Nike, aby si to mohol návštevník ihneď párovať k sebe a vytvoriť si sadu oblečenia, vďaka čomu máte väčšiu pravdepodobnosť, že u vás urobí väčšiu objednávku.
Základné vlastnosti Súvisiacich produktov
Výpis súvisiacich produktov na detaile produktu
Na detaile produktu si môžete aktivovať výpis súvisiacich produktov a tie si potom jednoducho párujete medzi sebou, aby to dávalo zmysel. Dajte si ale pozor na to, ako produkty párujete, aby na detaile trička neboli v súvisiacich produktoch zase tričká. K tomu slúži modul Podobné produkty. Snažte sa párovať produkty podľa toho, čo sa k sebe naozaj hodí a váš zákazník to najskôr spoločne bude potrebovať alebo to v ňom túto potrebu vyvolá.
Šablóna Classic:
Šablóna Samba:
Výpis súvisiacich produktov v medzikroku nákupe
Druhým miestom, kde sa súvisiace produkty zobrazujú, je medzikrok nákupu. Ten zrazu získa úplne inú hodnotu, keďže ešte pred vstupom do košíka návštevník vidí ďalšie produkty, ktoré ho môžu inšpirovať k ďalšiemu nákupu. Prečo je medzikrok nákupu tak dôležitý? Pretože nie každý návštevník e-shopu bude na detaile produktu scrollovať úplne dole na stránku, ale môže vykonať nákup ihneď, bez toho, aby videl akékoľvek súvisiace produkty a tu v medzikroku nákupe sa mu potom vhodne pripomenú. Opäť si dajte pozor na to, čo k sebe párujete, aby to dávalo zmysel.
Výpis súvisiacich produktov v prvom kroku košíku
Posledné miesto, kde môžete súvisiace produkty zobraziť, je prvý krok košíka.
Prečo si vybrať práve tento doplnok?
Všetci sa snažíme priviesť do e-shopu čo najviac relevantných návštevníkov, aby sme ich mohli premeniť na zákazníkov, čo nás stojí veľa úsilia a peňazí. Ďalej by sme sa mali naučiť, ako z tohto jedného zákazníka dostať maximum a navýšiť tak hodnotu objednávky, čo je niečo, čomu už sa veľa majiteľov e-shopov nevenuje. Vďaka tomuto doplnku získate ďalší nástroj, ako mať vyššiu priemernú hodnotu objednávky a budete vďaka tomu viac zarábať.
Pre koho je doplnok určený?
Tento doplnok nie je určený len pre oblečenie, ako si niektorí môžu myslieť. Využijú ho všetci, v ktorých sortimente sa kupujú alebo párujú niektoré kategórie produktov k sebe a je potreba návštevníkovi e-shopu ukázať, že čo všetko máte v ponuke a že mu dokážete vhodne poradiť, čo k danému produktu má prikúpiť. Pár príkladov pre vás:
- K modrému tričku Nike môžeme odporučiť modré kraťasy a body Nike
- K mobilnému telefónu môžeme odporučiť obal alebo ochrannú fóliu, ktoré na neho priamo pasujú
- K veľkej vanilkovej sviečke môžeme odporučiť malé vanilkové sviečky pre celkovú atmosféru
- K notebooku môžeme odporučiť myš, klávesnicu alebo vhodný obal
- K proteínu môžeme odporučiť vhodný shaker
Najčastejšie chyby
Chceme, aby vám tento doplnok pracoval čo najlepšie, preto sme pre vás spísali najčastejšie chyby, s ktorými sa stretávame:
- Párujete tu rovnaké produkty, na akom sa práve nachádzate. K tomu slúži časť Podobné produkty, nie Súvisiace produkty
- Nesnažte sa párovať príliš drahé produkty k sebe, teda napríklad na detaile športových ponožiek nedávajte do súvisiacich produktov športové tenisky, ale skôr potítko, trenky, čelenku alebo podobne drahé produkty
- Príliš veľká odlišnosť produktov. Bohužiaľ aj to sa stáva a niekedy sa snažíme vymýšľať veci, ktoré potom nefungujú. Napríklad na detaile bedmintonové rakety NEODPORÚČAJTE tenisové loptičky, ale loptičky na badminton. Snažte sa vždy myslieť na to, čo je najlepší doplnok k danému hlavnému produktu