Seznam
Čo doplnok umožní?
- Zvýšiť predaje, získať nových zákazníkov a rozšíriť povedomie o svojom e-shope vďaka možnosti prepojiť sa ľahko s inzertnými systémami Sklik a Zboží.cz
- Priniesť do vášho e-shopu tých, ktorí sa o vaše produkty zaujímajú a akurát ich hľadajú
- Pripomenúť sa spätne tým návštevníkom vášho obchodu, ktorí nedokončili nákup. Zobrazte im pomocou retargetingu reklamy so špeciálnou ponukou alebo dokonca s tými produktami, ktoré si počas návštevy prezerali
- Osloviť a priviesť na web úplne nových návštevníkov pomocou reklamy na českých weboch
- Jednoducho nastaviť základné aj pokročilé kódy, registrovať sa na Zboží.cz a získať potrebné dátové súbory
Inzerujte v druhom najpoužívanejšom vyhľadávači v Česku, Seznam.cz, v porovnávači Zboží.cz alebo v sieti viac ako 3 000 obsahových webov. S doplnkom Seznam získate ľahké napojenie na inzertné systémy, v ktorých reklamu nastavíte.
Základné vlastnosti Skliku
So systémom Sklik môžete inzerovať v druhom najpoužívanejšom vyhľadávači Seznam.cz a tiež v sieti viac ako 3 000 obsahových webov. Medzi tieto obsahové weby patrí napríklad domovská stránka Seznam.cz, Novinky, Ihneď, iDnes a veľa ďalších denníkov, magazínov, blogov a portálov.
Inzercia v Skliku je veľmi flexibilná. Môžete pružne nastavovať rozpočet a upravovať ho ľubovoľne podľa výsledkov, ktoré reklama prináša. V Skliku navyše môžete platiť len vtedy, keď niekto na vašu reklamu klikne. Aký rozpočet do reklamy vložíte a akú najvyššiu sumu ste za kliknutie ochotní zaplatiť, určujete teda vy sami.
Vydávanie inzerátov funguje na princípe aukcie, ktorej výsledky určujú, či sa váš inzerát zobrazí a kde sa umiestni. V aukcii sa nehodnotí len ponúknutá cena za kliknutie, ale tiež faktory určujúce kvalitu reklamy. Vďaka tomu sa môže váš inzerát umiestniť lepšie ako konkurenčné a to aj pri nižšej ponúknutej cene za kliknutie. Veľkým benefitom Skliku je tiež možnosť merať a sledovať objednávky a obraty získané cez reklamu.
Meranie
V rozhraní Skliku môžete prehľadne sledovať, koľko reklama stála a koľko získala kliknutí, objednávok a aká bola ich hodnota. Vďaka tomu možno reklamu postupne optimalizovať s cieľom, aby sa oplatila a investícia sa vracala so ziskom. Pre získanie údajov o počtoch získaných objednávok (konverzií) a o ich hodnote je nutné nasadiť na e-shop konverzný kód. Konverzný kód nájdete v administrácii Skliku a vďaka doplnku Seznam vložíte iba ID tohto kódu. Meranie je nastavené.
Inzeráty vo vyhľadávaní
Aby ste vo vyhľadávaní na Seznam.cz mali svoj textový inzerát, budete potrebovať "kľúčové slová" - teda slová, ktoré môžu hľadať vaši potenciálni zákazníci. S inšpiráciou pre hľadanie takých slov pomôže nástroj Návrh kľúčových slov, kde nájdete zoznamy hľadaných fráz. Ako zvoliť správne kľúčové slová sa dozviete v tomto videu. Ďalším krokom je tvorba kampane. Sklik vás postupne prevedie jednotlivými krokmi, takže základnú tvorbu zvládnete intuitívne.
Produktové inzeráty sa naopak zaobídu bez kľúčových slov aj bez textového inzerátu. Vydávajú sa z dátového súboru s vašimi produktami (XML feedu) pre Zboží.cz. Samotná tvorba kampane je v Skliku opäť intuitívna. Ako nastaviť kampaň krok za krokom nájdete v článku nápoveda Sklik.
Reklamy v obsahovej sieti webov
V obsahovej sieti webov máte k dispozícii viac možností zacielenia a tiež rôzne formáty reklám.
Zacielenie sa dá rozdeliť do troch skupín:
- Zacielenie na užívateľov, ktorí vás ešte nepoznajú, podľa ich záujmov, záujmov o kúpu, pohlavie.
- Zacielenie na tých užívateľov, ktorí navštívili váš web, pomocou funkcie retargeting. Pre aktiváciu tejto funkcie potrebujete na web vložiť retargetingový kód.
- Zacielenie na weby, kde sa má reklama umiestniť, podľa voľby tém daného umiestnenia, kľúčových slov, ktorých sa má obsah umiestnenia týkať alebo priamym zadaním webov, na ktorých chcete reklamu zobrazovať.
V prípade reklamy môžete využiť tieto formáty:
- Klasické bannery, ktoré do systému nahráte.
- Kombinované reklamy, ktoré zostavíte zo svojho loga, z obrázka a z textu.
- Prémiový banner pomenovaný "branding", ktorý orámuje celú stránku webu.
Samostatným typom reklamy je potom dynamický retargeting. Ide opäť o reklamu zacielenú na návštevníkov vášho e-shopu. V samotnej reklame sú potom zobrazené produkty, ktoré si títo návštevníci u vás prezerali. Nastavenie zvládnete ľahko s návodom v našej nápovede.
Základné vlastnosti Zboží.cz
Zviditeľnite svoju ponuku v porovnávači Zboží.cz a oslovte tých, ktorí sú vo finálnej fáze nákupného procesu. Na Zboží.cz platíte za kliknutie a rozpočet si určujete sami. V podrobných štatistikách uvidíte, aké výsledky reklama priniesla, koľko získala kliknutí, objednávok a v akej hodnote. Inzercia je flexibilná a tak podľa výsledkov môžete meniť propagované produkty, nastavenej ponuky za kliknutie aj rozpočty.
Svoju ponuku na Zboží.cz môžete zobrazovať nielen vo výsledkoch hľadania, ale tiež v detaile produktu, výpisu kategórie alebo v hľadaní v kategórii. Podrobné ukážky jednotlivých možností nájdete v nápovede Zboží.cz. Užívateľa môžete informovať o službách obchodu.
Na Zboží.cz tiež môžu váš obchod hodnotiť užívatelia a zákazníci. Svojmu e-shopu tak môžete dodať na dôveryhodnosti a viac zviditeľniť jeho služby. Na hodnotenie je možné reagovať a ukázať tak, že obchod vedie aktívnu komunikáciu.
Prečo si vybrať tento doplnok?
Doplnok Seznam vám pomôže s prenosom dát medzi obchodom a systémami Sklik a Zboží.cz.
Aby ste v oboch systémoch mali prehľad o výnosoch z reklám, teda počtoch získaných objednávok (konverzií) a o ich hodnote, je nutné nasadiť na e-shop konverzné kódy. Vďaka doplnku Seznam/Zoznam vložíte iba ID do príslušného poľa.
Dátový súbor s produktami pre Zboží.cz, XML feed, využijete nielen pre tento systém. Potrebuje ho tiež Sklik, ktorý vďaka XML feedu dokáže vytvoriť kampaň s produktovými inzerátmi a dynamický retargeting. XML feed nájdete v administrácii v doplnku Seznam pod záložkou Zboží.cz.
Pokiaľ účet na Zboží.cz ešte nemáte, vďaka doplnku Seznam sa tu jedným tlačidlom zaregistrujete a prenesiete potrebné údaje vrátane adresy svojho XML feedu.
Aby ste mohli spustiť retargetingové kampane a spätne pripomenúť návštevníkom ponuku svojho obchodu, potrebujete vložiť do svojho e-shopu retargetingový kód. Vďaka Shoptet doplnku Seznam stačí, len keď do administrácie vložíte ID tohto kódu zo svojho Sklik účtu. Kód na Shoptete je pokročilý a odosiela aj dáta nevyhnutné pre dynamický retargeting.