Mailchimp
Čo doplnok umožní?
- Automatické prepojenie s najrozšírenejšou službou na rozosielanie newsletterov
- Prenos kontaktov z vašej databázy do databázy účtov v Mailchimpe
- Možnosť lepšie cieliť a tvoriť obsah vašich e-mailov, presne podľa záujmov zákazníkov
- Synchronizácia obsahu objednávok vašich klientov (služba Ecommerce Store)
Mailchimp.com je jedna z najpoužívanejších služieb na rozosielanie newsletterov a ďalších e-mailov. Vyznačuje sa veľmi prívetivým prostredím, v ktorom sa ľahko zorientujete, a vie toho naozaj veľa. Môžete s ním posielať personalizované e-maily, segmentované, automatické, kampane podľa pohlavia, bydliska, podľa skutočných nákupov, reaktivačné e-maily a mnoho ďalšieho.
Obrovskou výhodou je základná tarifa, ktorá je zdarma do 500 kontaktov a do 1 000 rozoslaných e-mailov mesačne.
Základné vlastnosti Mailchimpu
Pokiaľ Mailchimp ešte nepoznáte a nemáte nástroj na rozosielanie newsletterov, tak ho určite vyskúšajte. Pre začiatok si vystačíte s výberom šablón, ktoré Mailchimp ponúka a na nich si jednoducho vyskúšate, ako aktívna vaša databáza kontaktov bude. Šablóny si môžete sami upravovať v jednoduchom editore a úprava šablóny je doslova zábava. Nájdete tu rôzne vzory od odoslania zľavového kupónu až po narodeninové prianie alebo prianie k sviatku, teda nemusíte všetko vymýšľať od začiatku.
Pokiaľ už máte svoju databázu kontaktov a hľadáte vhodný nástroj, ktorý vyskúšať, tak aj tu vám Mailchimp pomôže. Ihneď po registrácii môžete svoje kontakty jednoducho nahrať. Kontakty môžete pohodlne spravovať, vytvárať si rôzne zoznamy a podľa toho potom ďalej rozosielať e-maily určené pre konkrétne skupiny kontaktov.
Ďalšou veľkou výhodou sú prehľadné štatistiky vašich rozosielok a nemusíte byť špecialista na dáta, aby ste ich pochopili. Vidíte, koľko kontaktov si otvorilo váš e-mail, koľko z nich kliklo na aktívne prvky v e-maily, ktorý z nich bol najúspešnejší a mnoho ďalších štatistík. Na ich základe dokážete lepšie pripraviť ďalšie newslettere a poučíte sa z vlastných chýb.
Pri výbere nástroja pre rozosielanie newsletterov by ste sa tiež mali zamerať na ich doručiteľnosť. Mailchimp je v tomto veľmi dobrý a aj keď sa jedná o medzinárodný produkt, tak pre českých a slovenských poskytovateľov e-mailových schránok doručiteľnosť nie je problém, rovnako tak pre všetky zavedené ako Gmail a ďalšie.
Prečo si vybrať práve tento doplnok?
Existuje naozaj veľa nástrojov na rozosielanie newsletterov a vybrať ten najlepší nie je jednoduché, pretože je to vždy ovplyvnené veľa faktormi, ako veľkosť databázy, trh na ktorom pôsobíte, frekvencia e-mailov ktoré rozosielate atď.
Mailchimp pre náš trh funguje perfektne čo sa týka doručiteľnosti, je veľmi intuitívny na ovládanie a predovšetkým je finančne dostupný. Pokiaľ ešte nerozosielate newslettere, tak nevyužívate jeden zo základných kanálov online marketingu a je potrebné to čo najskôr napraviť.
Pro koho je doplnok určený?
O Mailchimpe sa často hovorí, že je určený skôr pre začiatočníkov, ale nie je to pravda. Vie toho naozaj veľa, ako sme si popísali už vyššie. Tento doplnok je určený predovšetkým pre tých, čo to s rozosielaním newsletterov myslia vážne a chcú svoj e-mail marketing posunúť viac dopredu. E-mail marketing je stále jeden z najviac zárobkových kanálov, ale je potrebné e-maily rozosielať s rozumom. Pre začiatok nebudete k ruke potrebovať špecialistu na e-mail marketing, ale služba samotná vás prvými rozosielkami pohodlne prevedie.