Hodnotenie zákazníkov
Čo doplnok umožní?
- Automatické označenie zákazníkov, ktorí vám generujú najväčší obrat, a verných zákazníkov
- Automatické rozpoznanie problémových klientov, možnosť zakázať im si u vás objednať tovar
- Možnosť ručného vkladania poznámok k jednotlivým zákazníkom a ich hodnotenia pre vaše potreby
- Vytváranie rôznych špeciálnych zákazníckych skupín pre marketingové akcie
Možno si spomeniete na niekoľko málo svojich najvernejších zákazníkov alebo naopak pár tých, s ktorými máte skúsenosti veľmi zlé. Ale čo "zvyšok" nakupujúcich? Ak máte všetko uložené len v pamäti, nemôžete sa dobre orientovať. Ako by sa vám páčilo mať o zákazníkoch perfektný prehľad a vďaka tomu môcť pracovať s rôznymi odmenami, vernostnými programami, alebo naopak blokovaním ďalších objednávok?
Práve doplnok Hodnotenie zákazníkov vám pomôže si v zákazníkoch urobiť systém. Na prvý pohľad uvidíte, ktorých zákazníkov si máte obzvlášť vážiť a ktorým sa vyhnúť oblúkom.
Základné vlastnosti Hodnotenia zákazníkov
Prehľad zákazníkov
V Prehľade zákazníkov si u každého nakupujúceho môžete zobraziť štatistiku o jeho nákupoch. Uvidíte, koľko u vás celkom utratil, koľkokrát si na e-shope objednal a kedy tak urobil naposledy. Pri nakupujúcich, ktorí majú tieto čísla vysoké, sa automaticky zobrazí hodnotenie: zelený usmievavý smajlík. Na prvý pohľad tak zistíte, ktorých zákazníkov si hýčkať. Červený smutný smajlík vás upozorní napríklad na zákazníkov, u ktorých objednávky často skončia stornom.
Ku každému nakupujúcemu si môžete vložiť vlastnú poznámku. Túto internú poznámku uvidíte len v administrácii, pre zákazníka je neviditeľná a nikde sa mu nezobrazí. Nakupujúcich si môžete rozdeliť do rôznych skupín, klasicky to býva koncový zákazník alebo veľkoobchodný odberateľ, ale nič vám nebráni si vytvoriť iné skupiny.
Prehľad objednávok
Niekedy pre vás môže byť relevantnejšie sa na hodnotenie zákazníkov pozrieť cez Prehľad objednávok. Namiesto do skupín podľa toho, o akého nakupujúceho sa jedná, sa tu hodnotenie radí podľa objednávok. Konkrétne si tak môžete zobraziť prehľady pre rôzne stavy objednávok, od nevybavených cez stornované až napríklad po objednávky s nejakým vami špecifikovaným príznakom.
Hodnotenie zákazníkov
V doplnku si môžete sami nastaviť, kedy sa má aký smajlík zobrazovať a ďalšie kritériá pre pozitívne alebo negatívne hodnotenie. Prispôsobte si Hodnotenie zákazníkov podľa seba, pretože vy najlepšie viete, aké hodnoty sú pre vás relevantné.
Prečo si vybrať práve tento doplnok?
Vďaka Hodnoteniu zákazníkov nemusíte nič zložito vyhľadávať. V zozname zákazníkov vďaka ikonkovému zobrazeniu hodnotenia (zelený vs. červený smajlík) hneď vidíte, či sa u konkrétneho nakupujúceho objavilo niečo extra, či už pozitívneho alebo negatívneho. Jednotlivých zákazníkov nemusíte rozklikávať, stačí prejsť myšou a hneď máte orientačný prehľad o tom, ako u vás nakupujú. Hodnotenie zákazníkov môžete vidieť aj priamo z objednávok.
Pre koho je doplnok určený?
Hodnotenie zákazníkov ocenia všetci, ktorí to so svojimi zákazníkmi myslia vážne. Lojálnych zákazníkov nie je nikdy dosť, a tak by sme si ich mali naozaj vážiť. Zároveň tento doplnok oceníte, ak nechcete mať poznámky o svojich zákazníkoch tzv. po papierikoch alebo v excelovskej tabuľke. Hodnotenie zákazníkov je ideálny doplnok pre eshopárov, ktorí chcú mať o svojich nakupujúcich prehľad.