Čo doplnok umožní?
Jednoduché nasadenie dôležitých Google meracích kódov priamo v administrácii vášho e-shopu. Pomocou tohto doplnku môžete ľahko:
- Nasadiť retargetingový a konverzný kód Google Ads (predtým Adwords)
- Prepojiť e-shop s Google Analytics, čím získate podrobný prehľad o návštevnosti svojho obchodu, hodnotách objednávok a ich zdrojov, správanie zákazníkov, atď.
- Napojiť sa na Google nákupy a začať inzerovať na jednom z najväčších produktových vyhľadávačov
- Overiť stránky pre Google Search Console (predtým Google Webmaster Tools)
- Nasadiť kód pro Google Tag Manager
Využívajte všetky marketingové nástroje od Googlu naplno. Spustite reklamy vo vyhľadávaní, aj obsahovej sieti Google, buďte vidieť v rámci Google nákupov. Merajte a následne vyhodnocujte výsledky svojho online podnikania!
Poďme si predstaviť jednotlivé systémy a ukázať, s čím vám pomôžu.
Google Ads (dříve Google Adwords)
Vďaka tomuto inzertnému systému umiestnite reklamu vo výsledkoch vyhľadávania Google, na partnerských weboch a aj na YouTube. Svoju reklamu môžete zobraziť nielen v SR, ale aj v zahraničí.
Pre svoju propagáciu môžete využiť širokú škálu reklamných formátov. Od textov, cez dynamické bannery napojené na produktový feed, až po šesťsekundové nepreskočiteľné spoty na YouTube.
Aby ste mohli sledovať úspešnosť vašich kampaní, je potrebné do stránok implementovať konverzný kód. Tým získate prehľady o výkonoch jednotlivých kampaní a budete ich môcť efektívne optimalizovať.
V prípade, keď chcete znova osloviť návštevníkov svojho e-shopu, je dôležité vložiť na stránky Google remarketingový kód. Po jeho zverejnení máte možnosť vytvárať zoznamy používateľov, na ktorých následne zameriavate svoju reklamu (napr. používatelia z košíka, nakupujúci v minulosti atď.). Na tieto zoznamy sa môžete zamerať tak vo vyhľadávaní Google, ako aj v jeho obsahovej sieti a na YouTube.
Google Analytics
Analytický nástroj vám umožní získavať štatistické dáta o používateľoch vášho e-shopu: návštevnosť, správanie, konverzie, tržby atď...
Aby ste mohli začať štatistiky využívať, je nutné vložiť na stránky e-shopu fragment meracieho kódu, ktorý získate vo svojom účte Analytics. V momente, keď je kód zadaný, začínajú sa načítavať dáta do rozhrania Analytics.
V Shoptete sme sa snažili, aby napojenie na Google Analytics zvládol aj laik, a tak je všetko možné jednoducho cez administráciu e-shopu. Podrobný postup nájdete v našej nápovede.
Google nákupy
Google nákupy je jeden z najväčších produktových porovnávačov. Produkty sa zobrazujú primárne vo vyhľadávaní Google.
Zvýšte zásah svojho e-shopu, ponúknite svoj tovar aj na tomto portáli. Napojenie na Google Merchant Centrum je vďaka doplnku veľmi jednoduché!
Pokiaľ už máte Google Merchant centrum založené, stačí cez administráciu e-shopu vložiť overovací kľúč, čím potvrdíte, že ste majiteľom internetového obchodu.
V administrácii máte už pripravený XML feed so svojimi produktami. Jediné, čo je potrebné urobiť, je spárovanie východiskových kategórií s Google kategóriami.
Feed sa aktualizuje automaticky a možno ho využiť aj pre Facebook kampane.
V našej nápovede sme pre vás pripravili podrobný návod ako si nastaviť Merchant centrum a ako ho potom prepojiť s Google Ads.
Google Search Console
Bezplatný nástroj pre analýzu a monitorovanie výkonu vašich stránok vo vyhľadávaní Google. Pomocou neho ľahšie identifikujete a následne opravíte možné chyby. Zistíte, ako vaše stránky vníma Google a získate tipy, ako môžete zlepšiť výkon vo výsledkoch vyhľadávania.
Google Tag Manager (GTM)
Nástroj pre správu meracích kódov na webe. Jeho veľká výhoda spočíva v tom, že si na web vkladáte iba jeden kód. Všetky ďalšie kódy z ostatných systémov už vkladáte cez rozhranie Google Tag Manager. Tým sa zrýchľuje nasadenie merania a odpadá zahltenie zdrojového kódu stránky.
Cez GTM môžete elegantne vložiť kódy z väčšiny reklamných a meracích systémov, napr. Google Ads, Google Analytics, Sklik, Twitter, Facebook, Crazy Egg a ďalšie.